Vzdělávání zaměstnanců veřejné správy a propagace aktivit v oblasti eGovernmentu


Menu stránky

O projektu

Zajímá vás oblast elektronizace státní správy? Co je nového a co se připravuje v oblasti eGovernmentu pod taktovkou Ministerstva vnitra? Jak a proč využívat Portál občana? Na co je dobré mít datovou schránku nebo aktivovaný čip elektronického občanského průkazu? Jak používat správně elektronický podpis? A jak vlastně funguje elektronická identifikace?

Nejen na tyto otázky odpovídali lektoři na prezenčních kurzech projektu Vzdělávání zaměstnanců veřejné správy a propagace aktivit v oblasti eGovernmentu (VaPeG).

Vzhledem k rychlému vývoji nových nástrojů eGovernmentu, jako je Portál občana, považovalo Ministerstvo vnitra za důležité podrobně seznámit úředníky územních samosprávných celků nejen s novými elektronickými nástroji a službami, včetně práce s nimi, ale také s plánovaným rozvojem těchto nástrojů a služeb do budoucna.

Cílem bylo taktéž poskytnout zástupcům územních samosprávných celků relevantní a garantované informace o nástrojích eGovernmentu, a to v dostatečném rozsahu a předstihu. Účastníci kurzů se tak byli schopni orientovat ve způsobech využití nástrojů eGovernmentu i s ohledem na jejich další rozvoj.

V neposlední řadě bylo snahou Ministerstva vnitra zapojit územní samosprávné celky do aktivit ministerstva v oblasti eGovernmentu.

Obsah kurzů

1. Blok

Práce s datovými schránkami, Registr práv a povinností a Katalog služeb, elektronické občanské průkazy a jejich funkce, nařízení eIDAS (elektronické podepisování a pečetění), elektronická identifikace a jiné.

2. Blok

Portál občana včetně jeho rozvoje a možností napojení existujících portálových řešení a služeb samosprávných celků, informační gramotnost a jiné.

3. Blok

Portál veřejné správy, průvodci životními událostmi, projekty PMA 3 a Úplné elektronické podání, nový CzechPOINT a jiné.