- Úvod
- Naše činnosti
- Projekty
- Projekty – fondy EU
- Procesní modelování agend veřejné správy
Procesní modelování agend veřejné správy
Na čem projekt PMA3 pracoval?
Analýzy životních událostí pro průvodce a optimalizaci
Analyzoval potřeby občanů a veřejné správy, která by měla na tyto potřeby reagovat. Prostřednictvím Průvodce životními událostmi v podobě jednoduchých webových stránek se občané mohou seznamovat s postupy a službami v nejčastějších životních událostech.
Komunikace s obcemi (roadshow)
Primárním cílem roadshow bylo informovat obce o možnostech využití centrální infrastruktury eGovernmentu a motivovat je k další digitalizaci. Cílem bylo jednodušší zapojování obcí do centrálního eGovernmentu.
Lektorské činnosti
Školení úředníků po celé republice o výhodách eGovernmentu a učení je, jak předávat občanům informace o nástrojích eGovernmentu a o dalších službách veřejné správy srozumitelnou formou.
Koordinační činnosti
Při snahách různých zájemců o elektronizaci jsme působili v roli koordinátora. Využívali jsme projektové řízení, zpracovávali jsme analytické podklady a propojovali je s potřebnými lidmi.
Projektová podpora
Poskytovali jsme podporu v rámci projektů, vypsaných výzev a operačních programů a snažili se pomáhat s čerpáním peněz z dalších dostupných zdrojů. Pomáhali jsme tak plnit zákonné povinnosti a nařízení EU a snažíme se podpořit motivované zájemce o elektronizaci.
Služby
Analýzy pro digitalizaci
- Začalo se u občana.
- Ať jsme pracovali na čemkoli, mysleli jsme u toho na potřeby občana.
- Pracovali jsme s daty a hledali kontext.
- Řešení jsme navrhovali až když jsme k němu měli data a znali jsme problém komplexně.
- Podporovali jsme úřady.
- Pomáhali jsme úřadům, které chtěli digitalizovat svoje agendy.
- Inovovali jsme a nechali se inspirovat.
- Proč jsme to dělali zrovna takhle?
- Protože náš cíl byl zlepšit veřejnou správu zevnitř. Otevřít, propojit, digitalizovat a inovovat.
Případová studie: Digitalizace agendy odborné způsobilosti
Optimalizace procesů přinášející zjednodušení práce úředníků a součinnosti všech zainteresovaných subjektů
Co bylo naším úkolem?
Obdrželi jsme zadání zpracovat pro Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský analýzu optimalizace a digitalizace agendy odborné způsobilosti, jejímž výstupem je zadání pro externího dodavatele, který bude digitalizaci agendy realizovat.
Co je agenda odborné způsobilosti?
Agenda odborné způsobilosti slouží k zajištění bezpečného nakládání s přípravky na ochranu rostlin. Zahrnuje základní kurzy a doplňující školení, poskytované pověřenými vzdělávacími zařízeními (školicími středisky), závěrečné zkoušky realizované užší skupinou úředníků ÚKZÚZ, vydávání osvědčení o odborné způsobilosti a prodlužování jejich platnosti. Držiteli osvědčení jsou osoby, které s přípravky nakládají v rámci svých profesních činností. Ročně je vydáno v průměru 7 400 osvědčení.
Jaké překážky jsme měli zdolat?
Do administrace agendy je zapojeno několik subjektů, které ve výchozí situaci neměly k dispozici jednotný online systém evidence umožňující ověřování platnosti všech typů osvědčení, sdílení informací a efektivní vzájemnou komunikaci.
Jaké výstupy jsme vytvořili?
Připravili jsme detailní podklady pro vytvoření online systému pro Registr oprávněných osob pro nakládání s přípravky na ochranu rostlin, který umožňuje ověřovat všechna vydaná oprávnění, využívá propojenosti dat, přináší omezení chybovosti, odbourává papírové verze dokumentů, eliminuje ruční práci úředníka, umožňuje efektivní sdílení informací mezi aktéry a zjednodušuje procesy.
Reference
"Tým PMA3 disponuje hlubokými znalostmi v oblasti veřejné správy ČR, legislativy a informačních technologií… byli jsme ze spolupráce doopravdy nadšení… ve státní správě jsme se ještě s takovým fenoménem nesetkali." Ing. Petr Kramosil, enterprise architekt ÚKZÚZ
Nástroje
Fáze 1: příprava a výzkum
Výzkum od stolu
Výzkum od stolu neboli desk research, je založen na vyhledání, zpracování a vyhodnocení dat, která můžeme sesbírat tzv. od stolu, tedy bez cesty do terénu.
- Můžeme využít dat dostupných na webu zadavatele a nejrůznější podklady o jeho agendách, které nám poskytne.
- V některých případech lze využít dostupné statistiky (např. Českého statistického úřadu) nebo výsledky již realizovaných výzkumů.
- Nezbytně sem patří prostudování legislativy, která se váže k agendám vybraným pro digitalizaci.
Data získaná v rámci výzkumu od stolu interpretujeme přehlednou formou, jako například:
Schematická mapa obsahu agendy a statistická data
- Jasně definujeme a specifikujeme agendu. Vyjasníme si kritéria, která nás zajímají. Zmapujeme rozsah agendy, zastoupení uživatelů, četnost úkonů.
Schematická mapa průběhu agendy s vyznačením rolí jednotlivých aktérů
- Vytváříme schéma, které znázorňuje všechny aktéry a jejich vztah k agendě a vzájemné interakce. Vyplyne z něj i základní přehled potřeb jednotlivých aktérů.
Popis legislativního ukotvení agend
- Prostudujeme legislativu a vytvoříme přehled závazných předpisů, které agendu vymezují, a případných potřebných úprav, které budou pro digitalizaci potřeba.
Výzkum od stolu je logickým začátkem každého výzkumu. Pomáhá nám jasně si definovat a specifikovat oblast agendy vybrané k digitalizaci a dobře připravit následný výzkum mezi aktéry.
Výzkum mezi aktéry
Terénní výzkum, výzkum v terénu neboli field research, je jednou z hlavních metod používaných v oboru sociální a kulturní antropologie.
- Je nezbytný, pokud chceme komplexním způsobem poznat cílovou skupinu a porozumět problémům, se kterými se potýká.
- Jako etnografové strávíme určitou dobu s jednotlivými typy aktérů, zkoumáme jejich přirozené prostředí a každodenní rutinní činnosti.
- Důležité je rovněž stanovit si výzkumné otázky, určit zdroje dat a postup jejich získání, připravit se na vlastní výzkum, připravit postup při analýze a interpretaci dat.
V rámci výzkumu mezi aktéry používáme řadu postupů/technik, především pak:
Pozorování
- Pozorování může být standardizované (kvantitativní) nebo nestandardizované (kvalitativní), zúčastněné či nezúčastněné.
- Pomáhá nám lépe nahlédnout a pochopit chování lidí a hloubkově zmapovat činnosti, vztahy, prostředí a kontext přímo v terénu.
Kontextový rozhovor
- Kontextový rozhovor kombinuje prvky rozhovoru a pozorování. Ptáme se informantů, co dělají, a proč a jak to dělají. Získáme tak množství detailních informací.
- Rozhovor je polostrukturovaný – máme k dispozici scénář rozhovoru, ale otázky nejsou všechny známy předem, můžeme reagovat na informanta.
- Vše zapisujeme, nahráváme, děláme si poznámky. Důležité jsou citace informantů i naše dojmy a postřehy.
Terénní deník
- Průběžně zaznamenáváme vývoj našich prací a výzkumu a všechny naše postřehy nebo zajímavá zjištění.
- Umožňuje nám to vracet se v čase a reflektovat nová zjištění v kontrastu těch předchozích, sledovat, co ovlivnilo další vývoj a neopomenout důležité souvislosti.
Persony
- Všechny zaznamenané poznatky – především z rozhovorů, ale i pozorování a našich záznamů – zpracováváme do formy tzv. person.
- Persony jsou nástrojem, který z dat vytváří archetypy současných nebo budoucích uživatelů služby.
- Umožňují utřídit správné informace z velkého množství dat z uživatelského výzkumu a předat je srozumitelnou formou.
- Pomáhají získat představu, pro koho vlastně navrhujeme řešení, a umožňují nastavit vhodné způsoby komunikace s uživateli.
- Jsou velmi užitečné pro sdílení informací o uživatelích v rámci týmu i se zadavatelem.
Fáze 2: analýza
Procesní zmapování aktuálního stavu
Procesní zmapování aktuálního stavu je grafické znázornění procesů spojených s agendou.
- Zobrazuje, v jaké posloupnosti probíhají jednotlivé činnosti a úkony, jaké jsou vstupy a výstupy.
- Ukazuje aktéry a systémy zapojené do procesu a umožňuje tak jednoduše vidět všechny dotčené součásti procesu, případně i souvislosti mezi více procesy nebo subprocesy.
- Vytvořené procesní modely přinášejí nejen vhled do stávajícího průběhu agendy, ale umožňují také zvážit případné optimalizace procesů.
Nástroje, které pro modelování procesů používáme, mají formu vývojových diagramů a zpracováváme je v elektronické podobě v programech, které umožňují dělat v nich změny.
Analýza možností digitalizace agendy
Naše analýza vycházela ze zjištění získaných prostřednictvím výzkumů a procesního mapování aktuálního stavu průběhu agendy.
Postupovali jsme vždy ze dvou směrů zároveň:
- „zvenku dovnitř“, tj. od potřeby koncového uživatele dovnitř do systému veřejné správy,
- „odshora dolů“, tj. s ohledem na legislativní ukotvení a potřeby úředníků, kteří jsou vázání určitými normami a požadavky.
Vytvářeli jsme precizní identifikaci potřeb uživatelů. Zjistili jsme tak:
- jaké překážky mohou digitalizaci agendy provázet, jaké procesy lze optimalizovat, jak nastavit efektivní sdílení dat;
- jaké stávající systémy lze pro digitalizaci využít, případně jak je bude potřeba upravit nebo doplnit;
- jakou míru eliminace ruční práce u konkrétních činností jednotlivých aktérů může digitalizace agendy přinést;
- do jaké míry bude možné odbourat papírové verze dokumentů a nahradit je elektronicky, případně zda bude potřeba počítat i s elektronickými platbami (např. platební brána);
- jaké úpravy legislativy bude digitalizace agendy vyžadovat;
- jaké typy uživatelských přístupů, s jakým rozsahem oprávnění pro jednotlivé aktéry bude potřeba nastavit;
- jaké vstupy, nástroje a výstupy je potřeba vytvořit, doplnit nebo zachovat, aby nový systém vyhovoval všem uživatelům s ohledem na jejich potřeby nebo vykonávané činnosti.
Vytvářeli jsme finální procesní modely, které zohledňovali jak původní stav průběhu agendy, tak optimální nastavení procesů v rámci digitalizované agendy.
Zpracovali jsme návrh řešení a předkládali jsme zadavateli srozumitelný přehled variant rozsahu a obsahu digitalizace agendy, tak, aby se mohl jednoduše rozhodnout pro jednu z nich.
Fáze 3: plánování změn
Vytvoření podkladů pro zadání zakázky
Popis nástroje
Podklady pro zadání zakázky jsme tvořili v návaznosti na naši analýzu, která vycházela ze zjištění získaných prostřednictvím výzkumů a procesního mapování aktuálního stavu průběhu agendy.
Připravili jsme detailní podklady pro vytvoření nebo úpravu či rozšíření systémové podpory pro digitalizaci agendy. Řešení jsme navrhovali tak, aby:
- využívalo propojenosti dat,
- přinášelo omezení chybovosti,
- odbourávalo papírové verze dokumentů,
- eliminovalo ruční práci úředníka,
- umožňovalo efektivní sdílení informací mezi aktéry,
- zjednodušovalo procesy.
Výstupy jsme předkládali zadavateli v následující souslednosti:
v první fázi jsme předkládali zadavateli výsledky analýzy, tj. popis celé problematiky agendy a návrh řešení;
následně zpracovaný dokument funkční specifikace pro úpravu či rozšíření existující systémové podpory úřadu o nové funkcionality, které budou využity navrhovanou digitální podobou agendy;
v případě, že byly součástí zakázky také uživatelské testování a evaluace, jsme navrhli nástroje, které byly pro tyto účely využity, a poskytovali jsme konzultační podporu během jejich realizace.
Pro úspěšnou realizaci a soulad bylo velmi důležité, aby funkční specifikaci zadavatel četl. Proto:
jsme ji psali tak, aby byla přesná, ale také maximálně srozumitelná – jednoduchý jazyk, jednoduché věty – a jednoduše přehledná – používaní odrážek, tabulek a grafických znázornění;
poskytovala přehled, a ten pak byl naplněn detaily;
jsme nepoužívali standardní šablony, protože každá specifikace měla jiné nároky na celkovou strukturu a popis požadavků.
Fáze 4: zavádění změn a evaluace
Uživatelské testování a evaluace
Popis nástroje
Návrh nástrojů pro uživatelské testování a evaluaci jsme tvořili v návaznosti na naši analýzu, výzkumy a procesní mapování:
připravili jsme návrh, který mohl být přímo součástí podkladů pro zadání zakázky, nebo samostatně;
následně jsme poskytovali konzultační podporu během realizace.
V rámci uživatelského testování aplikace bylo možné testovat prototyp nebo již hotovou aplikaci (resp. vytvořenou nebo rozšířenou systémovou podporu):
uživatelské testování probíhalo podle scénáře obsahujícího sled úkolů zasazených do kontextu, které participanti prováděli v aplikaci;
mohla být využita např. kombinace metod Tree Testing (ověřuje nalezitelnost klíčových témat a funkcí) a System Usability Scale (měří „vnímanou“ jednoduchost používání);
testováním jsme ověřovali srozumitelnost informační architektury aplikace a efektivitu řešení agendy prostřednictvím nové aplikace oproti stavu před vznikem aplikace.
Srozumitelnost informační architektury aplikace
zvládl uživatel splnit úkol v softwarovém rozhraní?
zvládl uživatel nalézt příslušný prvek/položku v aplikaci?
rozuměl uživatel tomu, jak mohou funkce rozhraní fungovat?
která ikona byla pro uživatele srozumitelnější?
zaznamenal uživatel důležité odkazy/informace?
kolik času zabralo uživateli najít určitou položku nebo splnit zadaný úkol?
Efektivita řešení agendy prostřednictvím nové aplikace oproti stavu před vznikem aplikace
- jaké výhody nebo nevýhody uživatelům aplikace přinesla?
kolik času případně ušetřila?
K evaluaci vytvořeného řešení jsme využívali uživatelské statistiky:
byly zpracovány formou koláčových, sloupcových a spojnicových grafů;
sledování se nastavovalo přímo v kódu stránek, s využitím nástrojů pro analýzu - např. Google Analytics;
byly průběžně dostupné pro úředníka – otevřel/a si reporty a sledoval/a přehledné odpovědi na otázky;
analýzou jsme ověřovali, kdo a jak často aplikaci využívá a jaký je detailní průběh agendy.
Sledováním detailního průběhu agendy jsme ověřovali například:
kolik žádostí vytvořili žadatelé průměrně za rok a jak byly časově rozloženy v jednotlivých měsících?
jaký byl poměr uživatelů využívajících aplikaci online a uživatelů využívajících osobní podání?
co uživatelé řešili v aplikaci nejčastěji a kolik času strávili podáním žádosti (případně dalšími akcemi)?
kolik uživatelů využívalo online platební bránu?
jak často uživatelé do aplikace vstupovali?
Vize eGovernmentu dle PMA3
Služby veřejné správy, u kterých je to možné a vhodné, jsou v rámci jejího inovativního a flexibilního prostředí plně dostupné odkudkoli na nejrůznějších platformách prostřednictvím internetu.
Služby jsou zároveň proklientské a přenos informací probíhá nejen mezi občany a veřejnou správou, ale také ve veřejné správě samotné.
Veřejná správa je pro občana srozumitelnější, přehlednější a vstřícnější, což vede k rychlejšímu vyřízení služeb (potřeb) a k celkové spokojenosti občanů i úředníků.
Mise projektu PMA3
Projekt PMA3 sloužil jako analytická podpora rozvoje eGovernmentu v České republice.
Na základě zjištění optimalizoval procesy a navrhoval řešení ve spolupráci s ústředními správními úřady, obcemi a kraji.
Postupně přistupoval k jednotlivým sadám služeb veřejné správy navázaných na životní události občanů a připravoval je k digitalizaci a optimalizaci tak, aby byly účelné, dostupné, na občana orientované a úsporné.
Druhou oblastí byly tzv. veřejnosprávní systémy, jejichž smyslem bylo na takovéto události reagovat a ideálně vytvořit určitou přidanou hodnotu.
Ke stažení
Procesní modely
ePetice_TO-BE_Archivace petice.pdf
ePetice_TO-BE_Kontrola petice (OVM).pdf
ePetice_TO-BE_Kontrola petice ze strany Ministerstva vnitra.pdf
ePetice_TO-BE_Nastoupení náhradníka za zemřelého zakladatele.pdf
ePetice_TO-BE_Podepsání z pohledu petenta „Podpoření petice“.pdf
ePetice_TO-BE_Pořízení elektronického výpisu ze zápisu o petici (zakladatel petice).pdf
ePetice_TO-BE_Uzavření petice a podání (zakladatel).pdf
ePetice_TO-BE_Výmaz podpisu petenta kontrolním orgánem (MV).pdf
ePetice_TO-BE_Založení petice.pdf
ePetice_TO-BE_Zobrazení přehledu petic (založené + rozpracované + podpořené).pdf
Informační systém správy voleb_TO-BE_ePetice.pdf
Informační systém správy voleb_TO-BE_Fyzické podání.pdf
Informační systém správy voleb_TO-BE_Maximální varianta podání kandidátní listiny.pdf
Informační systém správy voleb_TO-BE_Registr členů okrskové volební komise.pdf
Informační systém správy voleb_TO-BE_Registrace kandidátní listiny - Identita občana.pdf
Informační systém správy voleb_TO-BE_Registrace kandidátní listiny - jméno a heslo.pdf
Informační systém správy voleb_TO-BE_Subproces - Odeslání pozvánek.pdf
Informační systém správy voleb_TO-BE_Subproces - Nominace členů a náhradníků do volební komise.pdf
Informační systém správy voleb_TO-BE_Volební komise.pdf
Informační systém správy voleb_TO-BE_Zjednodušený diagram ISSV elektronická verze.pdf
Informační systém správy voleb_TO-BE_Zmocněnec.pdf
OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin__Hromadné podání zaměstnavatel.pdf
OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin__Kontrola osvědčení inspektorem ÚKZÚZ.pdf
OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin_o vypršení platnosti osvědčení (držitel).pdf
OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin_o vypršení platnosti osvědčení (školicí středisko).pdf
OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin_o vypršení platnosti osvědčení (zaměstnavatel).pdf
OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin_Registrace kurzu školicím střediskem.pdf
OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin_Registrace osvědčení na základě vzdělání – offline.pdf
OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin__Registrace osvědčení na základě vzdělání – online.pdf
OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin__Registrace zaměstnanecké vazby - offline.pdf
OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin__Registrace zaměstnanecké vazby - online.pdf
OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin__Registrace zkoušky pořádané úředníky ÚKZÚZ.pdf
OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin__Získání osvědčení online (v prostředí PPP).pdf
OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin__Žádost o osvědčení (asistované podání - offline).pdf
Voličský průkaz_TO-BE_Kontrola uživatele pro otevření žádosti o voličský průkaz.pdf
Voličský průkaz_TO-BE_Žádost o voličský průkaz elektronicky - poštou (ČR).pdf
Voličský průkaz_TO-BE_Žádost o voličský průkaz elektronicky (Zastupitelský úřad).pdf
Voličský průkaz_TO-BE_Žádost o voličský průkaz osobně (ČR).pdf
Voličský průkaz_TO-BE_Žádost o voličský průkaz přes Portál občana.pdf
ŽU koupě nemovitosti_AS-IS_Daň z nemovitosti.pdf
ŽU koupě nemovitosti_AS-IS_Vklad věcného práva do Katastru nemovitostí.pdf
ŽU koupě nemovitosti_AS-IS_Výpis z katastru nemovitostí.pdf
ŽU odchod do starobního důchodu_AS-IS_Příspěvek na péči.pdf
ŽU odchod do starobního důchodu_AS-IS_Starobní důchod.pdf
ŽU odchod do starobního důchodu_AS-IS_Umístění do zařízení sociálních služeb.pdf
ŽU odchod do starobního důchodu_AS-IS_Výsluhy.pdf
ŽU odchod do starobního důchodu_AS-IS_Zasláni informativního listu.pdf
ŽU onemocnění_AS-IS_OSVČ - přihláška k nemocenskému pojištění.pdf
ŽU onemocnění_AS-IS_Žádost o dlouhodobé ošetřovné.pdf
ŽU onemocnění_AS-IS_Žádost o ošetřovné.pdf
ŽU pořízení silničního vozidla_TO-BE_Změna vlastníka silničního vozidla.pdf
ŽU ztráta dokladů_TO-BE_Ohlášení_změny trvalého pobytu přes Portál občana.pdf
ŽU ztráta dokladů_TO-BE_Potvrzení o občanském průkazu přes Portál občana.pdf
ŽU ztráta dokladů_TO-BE_Potvrzení o řidičském průkazu přes Portál občana.pdf
ŽU ztráta dokladů_TO-BE_Zneplatnění cestovního dokladu přes Portál občana.pdf
ŽU ztráta dokladů_TO-BE_Zneplatnění občanského průkazu přes Portál občana.pdf
ŽU ztráta dokladů_TO-BE_Zneplatnění řidičského průkazu přes Portál občana.pdf
Optimalizační opatření + centrální optimalizační opatření
OP_Doklad o pojištění odpovědnosti_V2.pdf
OP_Doklad o pijštění odpovědnosti_V1.pdf
055_OO_Pěstounské tlačítko.pdf
054_OO_Doručování písemností z katastru do datové schránky.pdf
053_OO_Zjednodušení procesu postoupení spisu místně příslušnému finančnímu úřadu.pdf
052_OO_Kontrola správnosti údajů z katastru v daňovém přiznání.pdf
050_OO_Uvádění statusu a stupně invalidity v centrálním registru pojištěnců.pdf
048_OO_Zrušení ohlašovací povinnosti pro přiznáníodejmutí důchodu.pdf
047_OO_Možnost vyřízení náhradního a nového průkazu pojištěnce online.pdf
046_OO_Vložení IF o dlouhodobém pobytu v zahraničí na PO a informování o dalších povinnostech.pdf
044_OO_Zrušení ohlašovací povinnosti pro zařazení nebo vyřazení z evidence uchazečů o zaměstnání.pdf
043_OO_Žádost o zbrojní oprávnění přes Portál občana.pdf
042_OO_Zrušení zbrojního průkazu jako fyzického dokladu a vznik zbrojního oprávnění.pdf
041_OO_Zrušení průkazu zbraně jako fyzického dokladu.pdf
040_OO_Oznámení převodu zbraně přes Portál občana.pdf
039_OO_Nahrání zdravotního posudku do Centrálního registru zbraní lékařem.pdf
038_OO_Možnost platby v rámci zbrojní agendy platební kartou.pdf
037_OO_Asistované podání na služebně PČR.pdf
036_OO_Vznik uživatelského modulu při registru silničních vozidel.pdf
035_OO_Úplna elektronizace technického průkazu.pdf
034_OO_Změna osvědčení o registraci vozidla na čipovou kartu.pdf
033_OO_Odstranění údaje o trvalém pobytu z osvědčení o registraci vozidla.pdf
032_OO_univerzální potvrzení o studiu.pdf
031_OO_průvodce vyplněním formulářů Úřadu práce a napojení na NIA.pdf
030_OO_Jednotný informační systém pro všechny složky Úřadu práce, ČSSZ a OSPOD.pdf
029_OO_Zjednodušení dokládání výkonu veřejné služby.pdf
028_OO_Rozšíření povědomí o rozdílech mezi ÚP, ČSSZ, OSPOD a odborem sociálních věcí.pdf
027_OO_Ohlášení ztráty dokladu Policii ČR.pdf
026_OO_Ohlášení změny místa trvalého pobytu prostrednictvim Portalu obcana.pdf
025_OO_Odstranění údaje o místě trvalého pobytu na občanském průkazu.pdf
024_OO_Propojení IS úřadů a Policie ČR přes eGSB při ohlašování odcizení řidičského průkazu.pdf
023_OO_Automatické generování Potvrzení o změně trvalého pobytu a jeho tisk.pdf
022_OO_Asistované podání při ohlášení změny místa trvalého pobytu.pdf
021_OO_Přidání čísla bytové jednotky při přihlašování k trvalému pobytu.pdf
020_OO_Zneplatnění zbrojního průkazu přes Portál občana.pdf
019_OO_Zneplatnění technického průkazu a osvědčení o registraci vozidla přes Portál občana.pdf
018_OO_Zneplatnění řidičského průkazu přes Portál občana.pdf
017_OO_Zneplatnění občanského průkazu a cestovních dokladů přes Portál občana.pdf
016_OO_komunikace ÚP a ČSSZ ve věci nároku na PPM přes EGSB.pdf
015_OO_zjednodušení LPZ a napojení nemocnic na EGSB.pdf
014_OO_identifikační čísla uren.pdf
013_OO_Průvodce životní událostí Úmrtí.pdf
012_OO_jasná dokladová pravidla při domácím porodu.pdf
011_OO_automatické nahlášení narození dítěte na pojišťovnu.pdf
010_OO_Průvodce životní událostí Ztráta dokladů.pdf
009_OO_Potvrzení o řidičském průkazu přes Portál občana.pdf
008_OO_Potvrzení o občanském průkazu přes Portál občana.pdf
007_OO_Žádost o nepřechýlení příjmení.pdf
006_OO_Důvod nepřechýlení ženského příjmení.pdf
005_OO_Zrušení povinnosti předkládání dokladu o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla_V2.pdf
004_OO_Zrušení povinnosti předkládání dokladu o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla_V1.pdf
003_OO_Změna vlastníka silničního vozidla_V2.pdf
003_COO_Czech POINT 3_0_FINAL.pdf
002_OO_Změna vlastníka silničního vozidla_V1.pdf
002_COO_Czech POINT 2_0_FINAL.pdf
001_OO_Velký technický průkaz - zrušení osobních údajů na dokladu.pdf