Procesní modelování agend veřejné správy


Menu stránky

Na čem projekt PMA3 pracoval?

Analýzy životních událostí pro průvodce a optimalizaci 

Analyzoval potřeby občanů a veřejné správy, která by měla na tyto potřeby reagovat. Prostřednictvím Průvodce životními událostmi v podobě jednoduchých webových stránek se občané mohou seznamovat s postupy a službami v nejčastějších životních událostech. 

Komunikace s obcemi (roadshow) 

Primárním cílem roadshow bylo informovat obce o možnostech využití centrální infrastruktury eGovernmentu a motivovat je k další digitalizaci. Cílem bylo jednodušší zapojování obcí do centrálního eGovernmentu. 

Lektorské činnosti 

Školení úředníků po celé republice o výhodách eGovernmentu a učení je, jak předávat občanům informace o nástrojích eGovernmentu a o dalších službách veřejné správy srozumitelnou formou. 

Koordinační činnosti 

Při snahách různých zájemců o elektronizaci jsme působili v roli koordinátora. Využívali jsme projektové řízení, zpracovávali jsme analytické podklady a propojovali je s potřebnými lidmi. 

Projektová podpora 

Poskytovali jsme podporu v rámci projektů, vypsaných výzev a operačních programů a snažili se pomáhat s čerpáním peněz z dalších dostupných zdrojů. Pomáhali jsme tak plnit zákonné povinnosti a nařízení EU a snažíme se podpořit motivované zájemce o elektronizaci. 

Služby

Analýzy pro digitalizaci

  • Začalo se u občana.
    • Ať jsme pracovali na čemkoli, mysleli jsme u toho na potřeby občana.
  • Pracovali jsme s daty a hledali kontext.
    • Řešení jsme navrhovali až když jsme k němu měli data a znali jsme problém komplexně.
  • Podporovali jsme úřady.
    • Pomáhali jsme úřadům, které chtěli digitalizovat svoje agendy.
  • Inovovali jsme a nechali se inspirovat.
  • Proč jsme to dělali zrovna takhle?
    • Protože náš cíl byl zlepšit veřejnou správu zevnitř. Otevřít, propojit, digitalizovat a inovovat.

 

Případová studie: Digitalizace agendy odborné způsobilosti

Optimalizace procesů přinášející zjednodušení práce úředníků a součinnosti všech zainteresovaných subjektů

Co bylo naším úkolem?

Obdrželi jsme zadání zpracovat pro Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský analýzu optimalizace a digitalizace agendy odborné způsobilosti, jejímž výstupem je zadání pro externího dodavatele, který bude digitalizaci agendy realizovat.

Co je agenda odborné způsobilosti? 

Agenda odborné způsobilosti slouží k zajištění bezpečného nakládání s přípravky na ochranu rostlin. Zahrnuje základní kurzy a doplňující školení, poskytované pověřenými vzdělávacími zařízeními (školicími středisky), závěrečné zkoušky realizované užší skupinou úředníků ÚKZÚZ, vydávání osvědčení o odborné způsobilosti a prodlužování jejich platnosti. Držiteli osvědčení jsou osoby, které s přípravky nakládají v rámci svých profesních činností. Ročně je vydáno v průměru 7 400 osvědčení. 

Jaké překážky jsme měli zdolat? 

Do administrace agendy je zapojeno několik subjektů, které ve výchozí situaci neměly k dispozici jednotný online systém evidence umožňující ověřování platnosti všech typů osvědčení, sdílení informací a efektivní vzájemnou komunikaci. 

Jaké výstupy jsme vytvořili? 

Připravili jsme detailní podklady pro vytvoření online systému pro Registr oprávněných osob pro nakládání s přípravky na ochranu rostlin, který umožňuje ověřovat všechna vydaná oprávnění, využívá propojenosti dat, přináší omezení chybovosti, odbourává papírové verze dokumentů, eliminuje ruční práci úředníka, umožňuje efektivní sdílení informací mezi aktéry a zjednodušuje procesy. 

Reference 

"Tým PMA3 disponuje hlubokými znalostmi v oblasti veřejné správy ČR, legislativy a informačních technologií… byli jsme ze spolupráce doopravdy nadšení… ve státní správě jsme se ještě s takovým fenoménem nesetkali." Ing. Petr Kramosil, enterprise architekt ÚKZÚZ

Nástroje

Fáze 1: příprava a výzkum

Výzkum od stolu

Výzkum od stolu neboli desk research, je založen na vyhledání, zpracování a vyhodnocení dat, která můžeme sesbírat tzv. od stolu, tedy bez cesty do terénu.

  • Můžeme využít dat dostupných na webu zadavatele a nejrůznější podklady o jeho agendách, které nám poskytne.
  • V některých případech lze využít dostupné statistiky (např. Českého statistického úřadu) nebo výsledky již realizovaných výzkumů.
  • Nezbytně sem patří prostudování legislativy, která se váže k agendám vybraným pro digitalizaci.
Data získaná v rámci výzkumu od stolu interpretujeme přehlednou formou, jako například:

Schematická mapa obsahu agendy a statistická data

  • Jasně definujeme a specifikujeme agendu. Vyjasníme si kritéria, která nás zajímají. Zmapujeme rozsah agendy, zastoupení uživatelů, četnost úkonů.

Schematická mapa průběhu agendy s vyznačením rolí jednotlivých aktérů

  • Vytváříme schéma, které znázorňuje všechny aktéry a jejich vztah k agendě a vzájemné interakce. Vyplyne z něj i základní přehled potřeb jednotlivých aktérů.

Popis legislativního ukotvení agend

  • Prostudujeme legislativu a vytvoříme přehled závazných předpisů, které agendu vymezují, a případných potřebných úprav, které budou pro digitalizaci potřeba.

Výzkum od stolu je logickým začátkem každého výzkumu. Pomáhá nám jasně si definovat a specifikovat oblast agendy vybrané k digitalizaci a dobře připravit následný výzkum mezi aktéry.

 

Výzkum mezi aktéry

Terénní výzkum, výzkum v terénu neboli field research, je jednou z hlavních metod používaných v oboru sociální a kulturní antropologie.

  • Je nezbytný, pokud chceme komplexním způsobem poznat cílovou skupinu a porozumět problémům, se kterými se potýká.
  • Jako etnografové strávíme určitou dobu s jednotlivými typy aktérů, zkoumáme jejich přirozené prostředí a každodenní rutinní činnosti.
  • Důležité je rovněž stanovit si výzkumné otázky, určit zdroje dat a postup jejich získání, připravit se na vlastní výzkum, připravit postup při analýze a interpretaci dat.

V rámci výzkumu mezi aktéry používáme řadu postupů/technik, především pak:

Pozorování

  • Pozorování může být standardizované (kvantitativní) nebo nestandardizované (kvalitativní), zúčastněné či nezúčastněné.
  • Pomáhá nám lépe nahlédnout a pochopit chování lidí a hloubkově zmapovat činnosti, vztahy, prostředí a kontext přímo v terénu.

Kontextový rozhovor

  • Kontextový rozhovor kombinuje prvky rozhovoru a pozorování. Ptáme se informantů, co dělají, a proč a jak to dělají. Získáme tak množství detailních informací.
  • Rozhovor je polostrukturovaný – máme k dispozici scénář rozhovoru, ale otázky nejsou všechny známy předem, můžeme reagovat na informanta.
  • Vše zapisujeme, nahráváme, děláme si poznámky. Důležité jsou citace informantů i naše dojmy a postřehy.

Terénní deník

  • Průběžně zaznamenáváme vývoj našich prací a výzkumu a všechny naše postřehy nebo zajímavá zjištění.
  • Umožňuje nám to vracet se v čase a reflektovat nová zjištění v kontrastu těch předchozích, sledovat, co ovlivnilo další vývoj a neopomenout důležité souvislosti.

Persony

  • Všechny zaznamenané poznatky – především z rozhovorů, ale i pozorování a našich záznamů – zpracováváme do formy tzv. person.
  • Persony jsou nástrojem, který z dat vytváří archetypy současných nebo budoucích uživatelů služby.
  • Umožňují utřídit správné informace z velkého množství dat z uživatelského výzkumu a předat je srozumitelnou formou.
  • Pomáhají získat představu, pro koho vlastně navrhujeme řešení, a umožňují nastavit vhodné způsoby komunikace s uživateli.
  • Jsou velmi užitečné pro sdílení informací o uživatelích v rámci týmu i se zadavatelem.

 

Fáze 2: analýza

Procesní zmapování aktuálního stavu

Procesní zmapování aktuálního stavu je grafické znázornění procesů spojených s agendou.

  • Zobrazuje, v jaké posloupnosti probíhají jednotlivé činnosti a úkony, jaké jsou vstupy a výstupy.
  • Ukazuje aktéry a systémy zapojené do procesu a umožňuje tak jednoduše vidět všechny dotčené součásti procesu, případně i souvislosti mezi více procesy nebo subprocesy.
  • Vytvořené procesní modely přinášejí nejen vhled do stávajícího průběhu agendy, ale umožňují také zvážit případné optimalizace procesů.

Nástroje, které pro modelování procesů používáme, mají formu vývojových diagramů a zpracováváme je v elektronické podobě v programech, které umožňují dělat v nich změny.

 

Analýza možností digitalizace agendy

Naše analýza vycházela ze zjištění získaných prostřednictvím výzkumů a procesního mapování aktuálního stavu průběhu agendy. 

Postupovali jsme vždy ze dvou směrů zároveň: 

  • „zvenku dovnitř“, tj. od potřeby koncového uživatele dovnitř do systému veřejné správy,
  • „odshora dolů“, tj. s ohledem na legislativní ukotvení a potřeby úředníků, kteří jsou vázání určitými normami a požadavky.

Vytvářeli jsme precizní identifikaci potřeb uživatelů. Zjistili jsme tak: 

  • jaké překážky mohou digitalizaci agendy provázet, jaké procesy lze optimalizovat, jak nastavit efektivní sdílení dat;
  • jaké stávající systémy lze pro digitalizaci využít, případně jak je bude potřeba upravit nebo doplnit;
  • jakou míru eliminace ruční práce u konkrétních činností jednotlivých aktérů může digitalizace agendy přinést;
  • do jaké míry bude možné odbourat papírové verze dokumentů a nahradit je elektronicky, případně zda bude potřeba počítat i s elektronickými platbami (např. platební brána);
  • jaké úpravy legislativy bude digitalizace agendy vyžadovat;
  • jaké typy uživatelských přístupů, s jakým rozsahem oprávnění pro jednotlivé aktéry bude potřeba nastavit;
  • jaké vstupy, nástroje a výstupy je potřeba vytvořit, doplnit nebo zachovat, aby nový systém vyhovoval všem uživatelům s ohledem na jejich potřeby nebo vykonávané činnosti.

Vytvářeli jsme finální procesní modely, které zohledňovali jak původní stav průběhu agendy, tak optimální nastavení procesů v rámci digitalizované agendy. 

Zpracovali jsme návrh řešení a předkládali jsme zadavateli srozumitelný přehled variant rozsahu a obsahu digitalizace agendy, tak, aby se mohl jednoduše rozhodnout pro jednu z nich. 

 

Fáze 3: plánování změn

Vytvoření podkladů pro zadání zakázky

Popis nástroje

Podklady pro zadání zakázky jsme tvořili v návaznosti na naši analýzu, která vycházela ze zjištění získaných prostřednictvím výzkumů a procesního mapování aktuálního stavu průběhu agendy. 

Připravili jsme detailní podklady pro vytvoření nebo úpravu či rozšíření systémové podpory pro digitalizaci agendy. Řešení jsme navrhovali tak, aby: 

  • využívalo propojenosti dat,
  • přinášelo omezení chybovosti,
  • odbourávalo papírové verze dokumentů,
  • eliminovalo ruční práci úředníka,
  • umožňovalo efektivní sdílení informací mezi aktéry,
  • zjednodušovalo procesy.

Výstupy jsme předkládali zadavateli v následující souslednosti: 

  • v první fázi jsme předkládali zadavateli výsledky analýzy, tj. popis celé problematiky agendy a návrh řešení; 

  • následně zpracovaný dokument funkční specifikace pro úpravu či rozšíření existující systémové podpory úřadu o nové funkcionality, které budou využity navrhovanou digitální podobou agendy; 

  • v případě, že byly součástí zakázky také uživatelské testování a evaluace, jsme navrhli nástroje, které byly pro tyto účely využity, a poskytovali jsme konzultační podporu během jejich realizace. 

Pro úspěšnou realizaci a soulad bylo velmi důležité, aby funkční specifikaci zadavatel četl. Proto: 

  • jsme ji psali tak, aby byla přesná, ale také maximálně srozumitelná – jednoduchý jazyk, jednoduché věty – a jednoduše přehledná – používaní odrážek, tabulek a grafických znázornění; 

  • poskytovala přehled, a ten pak byl naplněn detaily; 

  • jsme nepoužívali standardní šablony, protože každá specifikace měla jiné nároky na celkovou strukturu a popis požadavků. 

 

Fáze 4: zavádění změn a evaluace

Uživatelské testování a evaluace

Popis nástroje

Návrh nástrojů pro uživatelské testování a evaluaci jsme tvořili v návaznosti na naši analýzu, výzkumy a procesní mapování: 

  • připravili jsme návrh, který mohl být přímo součástí podkladů pro zadání zakázky, nebo samostatně; 

  • následně jsme poskytovali konzultační podporu během realizace. 

V rámci uživatelského testování aplikace bylo možné testovat prototyp nebo již hotovou aplikaci (resp. vytvořenou nebo rozšířenou systémovou podporu):

  • uživatelské testování probíhalo podle scénáře obsahujícího sled úkolů zasazených do kontextu, které participanti prováděli v aplikaci; 

  • mohla být využita např. kombinace metod Tree Testing (ověřuje nalezitelnost klíčových témat a funkcí) a System Usability Scale (měří „vnímanou“ jednoduchost používání); 

  • testováním jsme ověřovali srozumitelnost informační architektury aplikace a efektivitu řešení agendy prostřednictvím nové aplikace oproti stavu před vznikem aplikace. 

 

Srozumitelnost informační architektury aplikace

  • zvládl uživatel splnit úkol v softwarovém rozhraní? 

  • zvládl uživatel nalézt příslušný prvek/položku v aplikaci? 

  • rozuměl uživatel tomu, jak mohou funkce rozhraní fungovat? 

  • která ikona byla pro uživatele srozumitelnější? 

  • zaznamenal uživatel důležité odkazy/informace? 

  • kolik času zabralo uživateli najít určitou položku nebo splnit zadaný úkol? 

 

Efektivita řešení agendy prostřednictvím nové aplikace oproti stavu před vznikem aplikace 

  • jaké výhody nebo nevýhody uživatelům aplikace přinesla? 
  • kolik času případně ušetřila? 

 

K evaluaci vytvořeného řešení jsme využívali uživatelské statistiky: 

  • byly zpracovány formou koláčových, sloupcových a spojnicových grafů; 

  • sledování se nastavovalo přímo v kódu stránek, s využitím nástrojů pro analýzu - např. Google Analytics; 

  • byly průběžně dostupné pro úředníka – otevřel/a si reporty a sledoval/a přehledné odpovědi na otázky; 

  • analýzou jsme ověřovali, kdo a jak často aplikaci využívá a jaký je detailní průběh agendy. 

 

Sledováním detailního průběhu agendy jsme ověřovali například: 

  • kolik žádostí vytvořili žadatelé průměrně za rok a jak byly časově rozloženy v jednotlivých měsících? 

  • jaký byl poměr uživatelů využívajících aplikaci online a uživatelů využívajících osobní podání? 

  • co uživatelé řešili v aplikaci nejčastěji a kolik času strávili podáním žádosti (případně dalšími akcemi)? 

  • kolik uživatelů využívalo online platební bránu? 

  • jak často uživatelé do aplikace vstupovali? 

Vize eGovernmentu dle PMA3

Služby veřejné správy, u kterých je to možné a vhodné, jsou v rámci jejího inovativního a flexibilního prostředí plně dostupné odkudkoli na nejrůznějších platformách prostřednictvím internetu.

Služby jsou zároveň proklientské a přenos informací probíhá nejen mezi občany a veřejnou správou, ale také ve veřejné správě samotné.

Veřejná správa je pro občana srozumitelnější, přehlednější a vstřícnější, což vede k rychlejšímu vyřízení služeb (potřeb) a k celkové spokojenosti občanů i úředníků.

Mise projektu PMA3

Projekt PMA3 sloužil jako analytická podpora rozvoje eGovernmentu v České republice.

Na základě zjištění optimalizoval procesy a navrhoval řešení ve spolupráci s ústředními správními úřady, obcemi a kraji.

Postupně přistupoval k jednotlivým sadám služeb veřejné správy navázaných na životní události občanů a připravoval je k digitalizaci a optimalizaci tak, aby byly účelné, dostupné, na občana orientované a úsporné.

Druhou oblastí byly tzv. veřejnosprávní systémy, jejichž smyslem bylo na takovéto události reagovat a ideálně vytvořit určitou přidanou hodnotu.

Ke stažení

Procesní modely

ePetice_TO-BE_Archivace petice.pdf

ePetice_TO-BE_Kontrola petice (OVM).pdf

ePetice_TO-BE_Kontrola petice ze strany Ministerstva vnitra.pdf

ePetice_TO-BE_Nastoupení náhradníka za zemřelého zakladatele.pdf

ePetice_TO-BE_Podepsání z pohledu petenta „Podpoření petice“.pdf

ePetice_TO-BE_Pořízení elektronického výpisu ze zápisu o petici (zakladatel petice).pdf

ePetice_TO-BE_Uzavření petice a podání (zakladatel).pdf

ePetice_TO-BE_Výmaz podpisu petenta kontrolním orgánem (MV).pdf

ePetice_TO-BE_Založení petice.pdf

ePetice_TO-BE_Zobrazení přehledu petic (založené + rozpracované + podpořené).pdf

Informační systém správy voleb_TO-BE_ePetice.pdf

Informační systém správy voleb_TO-BE_Fyzické podání.pdf

Informační systém správy voleb_TO-BE_Maximální varianta podání kandidátní listiny.pdf

Informační systém správy voleb_TO-BE_Registr členů okrskové volební komise.pdf

Informační systém správy voleb_TO-BE_Registrace kandidátní listiny - Identita občana.pdf

Informační systém správy voleb_TO-BE_Registrace kandidátní listiny - jméno a heslo.pdf

Informační systém správy voleb_TO-BE_Subproces - Odeslání pozvánek.pdf

Informační systém správy voleb_TO-BE_Subproces - Nominace členů a náhradníků do volební komise.pdf

Informační systém správy voleb_TO-BE_Volební komise.pdf

Informační systém správy voleb_TO-BE_Zjednodušený diagram ISSV elektronická verze.pdf

Informační systém správy voleb_TO-BE_Zmocněnec.pdf

OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin__Hromadné podání zaměstnavatel.pdf

OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin__Kontrola osvědčení distributorem při nákupu prostředků.pdf

OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin__Kontrola osvědčení inspektorem ÚKZÚZ.pdf

OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin_o vypršení platnosti osvědčení (držitel).pdf

OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin_o vypršení platnosti osvědčení (školicí středisko).pdf

OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin_o vypršení platnosti osvědčení (zaměstnavatel).pdf

OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin_o změnách a vydávaných opatřeních u jednotlivých produktů.pdf

OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin_Registrace kurzu školicím střediskem.pdf

OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin_Registrace osvědčení na základě vzdělání – offline.pdf

OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin__Registrace osvědčení na základě vzdělání – online.pdf

OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin__Registrace zaměstnanecké vazby - offline.pdf

OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin__Registrace zaměstnanecké vazby - online.pdf

OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin__Registrace zaměstnaneckého kurzu pořádaného zaměstnavatelem.pdf

OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin__Registrace zkoušky pořádané úředníky ÚKZÚZ.pdf

OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin__Subproces výběr typu žádosti k procesu Získání osvědčení online.pdf

OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin__Získání osvědčení online (v prostředí PPP).pdf

OZ k nakládání s přípravky na ochranu rostlin__Žádost o osvědčení (asistované podání - offline).pdf

Voličský průkaz_TO-BE_Kontrola uživatele pro otevření žádosti o voličský průkaz.pdf

Voličský průkaz_TO-BE_Žádost o voličský průkaz elektronicky - poštou (ČR).pdf

Voličský průkaz_TO-BE_Žádost o voličský průkaz elektronicky (Zastupitelský úřad).pdf

Voličský průkaz_TO-BE_Žádost o voličský průkaz osobně (ČR).pdf

Voličský průkaz_TO-BE_Žádost o voličský průkaz přes Portál občana.pdf

ŽU koupě nemovitosti_AS-IS_Daň z nemovitosti.pdf

ŽU koupě nemovitosti_AS-IS_Vklad věcného práva do Katastru nemovitostí.pdf

ŽU koupě nemovitosti_AS-IS_Výpis z katastru nemovitostí.pdf

ŽU odchod do starobního důchodu_AS-IS_Příspěvek na péči.pdf

ŽU odchod do starobního důchodu_AS-IS_Starobní důchod.pdf

ŽU odchod do starobního důchodu_AS-IS_Umístění do zařízení sociálních služeb.pdf

ŽU odchod do starobního důchodu_AS-IS_Výsluhy.pdf

ŽU odchod do starobního důchodu_AS-IS_Zasláni informativního listu.pdf

ŽU onemocnění_AS-IS_OSVČ - přihláška k nemocenskému pojištění.pdf

ŽU onemocnění_AS-IS_Žádost o dlouhodobé ošetřovné.pdf

ŽU onemocnění_AS-IS_Žádost o ošetřovné.pdf

ŽU pořízení silničního vozidla_TO-BE_Změna vlastníka silničního vozidla.pdf

ŽU ztráta dokladů_TO-BE_Ohlášení_změny trvalého pobytu přes Portál občana.pdf

ŽU ztráta dokladů_TO-BE_Potvrzení o občanském průkazu přes Portál občana.pdf

ŽU ztráta dokladů_TO-BE_Potvrzení o řidičském průkazu přes Portál občana.pdf

ŽU ztráta dokladů_TO-BE_Propojení IS úřadů a PČR přes eGSB při ohlašování odcizení řidičského průkazu.pdf

ŽU ztráta dokladů_TO-BE_Zneplatnění cestovního dokladu přes Portál občana.pdf

ŽU ztráta dokladů_TO-BE_Zneplatnění občanského průkazu přes Portál občana.pdf

ŽU ztráta dokladů_TO-BE_Zneplatnění řidičského průkazu přes Portál občana.pdf

ŽU ztráta dokladů_TO-BE_Zneplatnění technického průkazu a osvědčení o registraci vozidla přes Portál občana.pdf

Optimalizační opatření + centrální optimalizační opatření

OP_Doklad o pojištění odpovědnosti_V2.pdf

OP_Doklad o pijštění odpovědnosti_V1.pdf

COO_katalog služeb_final.pdf

058_eMatrika_OO.pdf

057_eMatrika_doporučení.pdf

055_OO_Pěstounské tlačítko.pdf

054_OO_Doručování písemností z katastru do datové schránky.pdf

053_OO_Zjednodušení procesu postoupení spisu místně příslušnému finančnímu úřadu.pdf

052_OO_Kontrola správnosti údajů z katastru v daňovém přiznání.pdf

051_OO_Chat s odborníkem.pdf

050_OO_Uvádění statusu a stupně invalidity v centrálním registru pojištěnců.pdf

049_OO_Zrušení ohlašovací povinnosti pro nárok ztrátu zrušení peněžité pomoci v mateřství vůči VZP.pdf

048_OO_Zrušení ohlašovací povinnosti pro přiznáníodejmutí důchodu.pdf

047_OO_Možnost vyřízení náhradního a nového průkazu pojištěnce online.pdf

046_OO_Vložení IF o dlouhodobém pobytu v zahraničí na PO a informování o dalších povinnostech.pdf

045_OO_Zrušení ohlašovací povinnosti pro pojištěnce s přiznaným nebo odebraným rodičovským příspěvkem.pdf

044_OO_Zrušení ohlašovací povinnosti pro zařazení nebo vyřazení z evidence uchazečů o zaměstnání.pdf

043_OO_Žádost o zbrojní oprávnění přes Portál občana.pdf

042_OO_Zrušení zbrojního průkazu jako fyzického dokladu a vznik zbrojního oprávnění.pdf

041_OO_Zrušení průkazu zbraně jako fyzického dokladu.pdf

040_OO_Oznámení převodu zbraně přes Portál občana.pdf

039_OO_Nahrání zdravotního posudku do Centrálního registru zbraní lékařem.pdf

038_OO_Možnost platby v rámci zbrojní agendy platební kartou.pdf

037_OO_Asistované podání na služebně PČR.pdf

036_OO_Vznik uživatelského modulu při registru silničních vozidel.pdf

035_OO_Úplna elektronizace technického průkazu.pdf

034_OO_Změna osvědčení o registraci vozidla na čipovou kartu.pdf

033_OO_Odstranění údaje o trvalém pobytu z osvědčení o registraci vozidla.pdf

032_OO_univerzální potvrzení o studiu.pdf

031_OO_průvodce vyplněním formulářů Úřadu práce a napojení na NIA.pdf

030_OO_Jednotný informační systém pro všechny složky Úřadu práce, ČSSZ a OSPOD.pdf

029_OO_Zjednodušení dokládání výkonu veřejné služby.pdf

028_OO_Rozšíření povědomí o rozdílech mezi ÚP, ČSSZ, OSPOD a odborem sociálních věcí.pdf

027_OO_Ohlášení ztráty dokladu Policii ČR.pdf

026_OO_Ohlášení změny místa trvalého pobytu prostrednictvim Portalu obcana.pdf

025_OO_Odstranění údaje o místě trvalého pobytu na občanském průkazu.pdf

024_OO_Propojení IS úřadů a Policie ČR přes eGSB při ohlašování odcizení řidičského průkazu.pdf

023_OO_Automatické generování Potvrzení o změně trvalého pobytu a jeho tisk.pdf

022_OO_Asistované podání při ohlášení změny místa trvalého pobytu.pdf

021_OO_Přidání čísla bytové jednotky při přihlašování k trvalému pobytu.pdf

020_OO_Zneplatnění zbrojního průkazu přes Portál občana.pdf

019_OO_Zneplatnění technického průkazu a osvědčení o registraci vozidla přes Portál občana.pdf

018_OO_Zneplatnění řidičského průkazu přes Portál občana.pdf

017_OO_Zneplatnění občanského průkazu a cestovních dokladů přes Portál občana.pdf

016_OO_komunikace ÚP a ČSSZ ve věci nároku na PPM přes EGSB.pdf

015_OO_zjednodušení LPZ a napojení nemocnic na EGSB.pdf

014_OO_identifikační čísla uren.pdf

013_OO_Průvodce životní událostí Úmrtí.pdf

012_OO_jasná dokladová pravidla při domácím porodu.pdf

011_OO_automatické nahlášení narození dítěte na pojišťovnu.pdf

010_OO_Průvodce životní událostí Ztráta dokladů.pdf

009_OO_Potvrzení o řidičském průkazu přes Portál občana.pdf

008_OO_Potvrzení o občanském průkazu přes Portál občana.pdf

007_OO_Žádost o nepřechýlení příjmení.pdf

006_OO_Důvod nepřechýlení ženského příjmení.pdf

005_OO_Zrušení povinnosti předkládání dokladu o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla_V2.pdf

004_OO_Zrušení povinnosti předkládání dokladu o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla_V1.pdf

003_OO_Změna vlastníka silničního vozidla_V2.pdf

003_COO_Czech POINT 3_0_FINAL.pdf

002_OO_Změna vlastníka silničního vozidla_V1.pdf

002_COO_Czech POINT 2_0_FINAL.pdf

001_OO_Velký technický průkaz - zrušení osobních údajů na dokladu.pdf