Menu stránky

Digitální a informační agentura se připojila k největší vzdělávací akci na poli digitalizace v České republice - Týdne pro Digitální Česko, který proběhl v termínu 8. - 14. září 2025 pod záštitou Úřadu vlády.

Zastřešujícími tématy 4. ročníku byly: rozvoj digitálních dovedností se zaměřením na tři hlavní oblasti:

  1. Digitální budoucnost práce – umělá inteligence, data, rekvalifikace, ženy v IT

  2. Digitální svět pro každého – bezpečnost na internetu, digitální inkluze, základy digitálních dovedností

  3. Digitální technologie zítřka – výzkum, inovace, nové technologické trendy

Digitální a informační agentura, konkrétně oddělení Geoinformatiky ve spolupráci s Pracovní skupinou pro národní infrastrukturu pro prostorové informace, zřízenou při Radě vlády pro informační společnost, připravili odborný webinář s názvem „Význam prostorových informací a služeb pro měnící se trh práce“.

Cílem webináře bylo upozornit na rostoucí význam prostorových dat a služeb, které se stávají nezbytnou součástí moderní veřejné správy, vědy, výzkumu i každodenního života. Současně vzhledem k probíhajícím klíčovým národním aktivitám v oblasti rozvoje národní infrastruktury pro prostorové informace, v oblastech digitalizace stavebního řízení, územního plánování, správy digitálních technických map krajů, zavádění metody BIM a budování modelu vystavěného prostředí, roste poptávka po odbornících schopných efektivně pracovat s prostorovými daty.

Účastníci webináře se v jeho průběhu seznámili s dostupnými vzdělávacími příležitostmi, které reagují na rostoucí poptávku po odbornících znalých práce s prostorovými daty. Zazněly příspěvky zástupců veřejné správy, akademické sféry i profesních sdružení. Byly představeny konkrétní vzdělávací aktivity pro studenty, absolventy, odbornou veřejnost i osoby hledající nové pracovní uplatnění. Účastníci webináře získali přehled o možnostech celoživotního vzdělávání, mikrocertifikátech, specializovaných kurzech i rekvalifikacích.

Webináře se zúčastnilo 86 zájemců, jejichž

  • Status na trhu práce byl

    • Student/ka – 1%

    • Absolvent/ka – 3%

    • Zaměstnaný v jiném oboru než geomatika/geoinformatika/geodézie apod. – 27%

    • Hledající nové uplatnění – 18%

    • Neuvedeno – 48%

  • Motivace k účasti na webináři byla

    • Získat přehled o možnostech vzdělávání – 27%

    • Dovědět se o projektech v oblasti geoinformačních technologií – 44%

    • Zlepšit své šance na trhu práce – 20%

    • Neuvedeno – 7%

 

Obrázek1