ROPIM – Reforma pro optimalizaci, implementaci a metodické řízení digitalizovaných služeb vč. jejich kapacitního plánování a komunikaci informací klientům veřejné správy

ROPIM se skládá z tří vzájemně propojených oblastí:

  • technologické, která je představována informačními systémy a jejich moduly,
  • metodické, která spočívá ve tvorbě a zlepšování metodik (prostřednictvím PDCA cyklu)
  • konzultační, která bude implementovat jednotlivé metodiky na příslušné centrální úřady a na základě zkušeností z implementace bude poskytovat zpětnou vazbu pro zlepšování. Zároveň tato oblast bude sloužit k vyššímu osvojení metodik u jednotlivých organizací, a to především prostřednictvím získávání znalostí, mentoringem a přenosem návyků od konzultantů. Po ukončení období realizace očekáváme, že tyto návyky budou přijaty všemi klienty projektu.

V rámci technologické oblasti vznikne, jako jeden z výsledných produktů, Informační systém Dlouhodobého řízení ICT, který bude, jako jediná část, realizován dodavatelsky. Ostatní části a moduly budou realizovány prostřednictvím low code vývoje vlastními zaměstnanci DIA.

Cíle:

  • Tvorba informačních systémů,
  • tvorba dokumentů analytického či metodického charakteru,
  • tvorba vzdělávacích kurzů/eLearningů,
  • implementace metodik,
  • vznik 2 nadresortních pracovních skupin při Radě vlády pro informační společnost.

Cílem je značně akcelerovat digitalizaci ČR, být národním lídrem – inspirátorem v ICT, zároveň také povzbudit státní instituce k tvorbě a rozvoji většího počtu kvalitních digitálních služeb. Vytvoříme společné a jednotné místo pro odborníky, širokou veřejnost a podnikatelskou veřejnost, které bude sloužit pro výměnu informací, obsahující veškerá data o informačních systémech státní správy. Reforma ROPIM, která umožní hlavně sdílení informací o digitalizačních projektech, vytvoření a publikaci centrálních metodik a implementaci best practices zaměřených na zvyšování adopce a důvěry u klientů (občanů a institucí), zvyšování kompetencí zaměstnanců a zadávacích schopností státu, rozhodování na bázi dat a tedy zvyšování efektivity výdajů na IT, moderního talent managementu a edukaci uživatelů, včetně nadefinování takové edukace.

Projekt je financován z Národního plánu obnovy, spadá pod Pilíř „Digitální transformace“, 1.7 Digitální transformace veřejné správy.

Celkové způsobilé výdaje projektu 489 579 806,46 Kč vč. DPH, z toho financované v rámci NPO 472 223 598,99 Kč bez DPH.

Registrační číslo projektu: CZ.31.5.0/0.0/0.0/23_106/0008503.

Doba realizace projektu: 1. 9. 2023 – 30. 6. 2026.

Zpět