Vedoucí Oddělení právního, Odbor právní a legislativní (ID 30097565)

Do Digitální a informační agentury právě hledáme nového kolegu/kolegyni na pozici vedoucí Oddělení právního, Odbor právní a legislativní. Náplní vaší práce bude právní podpora DIA v oblasti soukromoprávních závazkových vztahů, zastupování DIA v soudních a správních řízeních, vedení správních řízení, zejména podle zákona podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, nebo zákona č. 179/2006 Sb., o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání a o změně některých zákonů (zákon o uznávání výsledků dalšího vzdělávání) či spolupráce s veřejným i soukromým sektorem včetně účasti na jednáních či pracovních skupinách.

Více informací o pozici naleznete níže.

Přidejte se do našeho týmu a buďte jeho nedílnou součástí!


Základní informace

Praha 10. ledna 2025, č.j.: DIA-629-2/PERS-2025

Ředitel Digitální a informační agentury, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo vedoucí Oddělení právního, Odboru právního a legislativního v Digitální a informační agentuře, se služebním působištěm v Praze, Kodaňská 1441/46, 101 00 Praha 10.


Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby:
22 Legislativa a právní činnost, 28 Informační a komunikační technologie

Činnosti na služebním místě

  • právní podpora DIA v oblasti soukromoprávních závazkových vztahů,
  • zastupování DIA v soudních a správních řízeních,
  • vedení správních řízení, zejména podle zákona podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, nebo zákona č. 179/2006 Sb., o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání a o změně některých zákonů (zákon o uznávání výsledků dalšího vzdělávání),
  • zpracování právních stanovisek k obecným postupům při aplikaci právních předpisů, zejména zákona č. 12/2020 Sb., o právu na digitální služby, zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy, zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, zákona č 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů nebo zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce,
  • spolupráce s veřejným i soukromým sektorem včetně účasti na jednáních či pracovních skupinách,
  • oddělení spolupracuje s legislativním oddělení odboru na přípravě některých návrhů nových právních předpisů a uplatňování připomínek k návrhům ostatních resortů zejména z hlediska jejich digitální přívětivosti.

Údaje o složkách platu

Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.

Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k Zákonu o státní službě do 15. platové třídy.

Platový tarif

  • Státnímu zaměstnanci/státní zaměstnankyni přísluší platový tarif od 41 220 Kč do 60 420 Kč.
  • Státní zaměstnanec/státní zaměstnankyně se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).

Osobní příplatek

  • Rozpětí od 9 063 Kč do 15 105  odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.
  • Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance/státní zaměstnankyni za jeho/její znalosti, dovednosti, a především za jeho/její výkonnost.

Příplatek za vedení

  • Rozpětí od 12 084 do 18 126 Kč.

Podmínky výkonu služby

  • Místo výkonu služby je Praha.
  • Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
  • Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
  • Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je 15. února 2025.
  • Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra.

Podání žádosti

Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo představeného nebo žádosti o jmenování na služební místo představeného (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 24. ledna 2025 tj. v této lhůtě

  • podané v elektronické podobě na adresu elektronické pošty služebního úřadu posta@dia.gov.cz,
  • podané prostřednictvím datové schránky yukd8p7,
  • doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Digitální a informační agentura, Na Vápence 915/14, 130 00 Praha 3, nebo
  • podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.

Formulář žádosti je k dispozici ke stažení.

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo vedoucí Oddělení právního v Digitální a informační agentuře, čj. DIA-629-2/PERS-2025“.

Další povinné přílohy

  • strukturovaný profesní životopis;
    • V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká.
    • Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.
  • motivační dopis;
  • čestné prohlášení, ke stažení ZDE.

Ostatní informace a kontakty

Digitální a informační agentura podporuje rovnost žen a mužů, a proto je vítán zájem žadatelek i žadatelů o účast ve výběrovém řízení.

Pokud máte dotazy nebo potřebujete více informací, neváhejte nás kontaktovat.

Informace k vykonávaným činnostem na služebním místě poskytne:

JUDr. Adam Jareš Ph.D.

Tel.: +420 603 946 281

E-mail: adam.jares@dia.gov.cz

Informace k výběrovému řízení poskytne:

Bc. Kateřina Bulušková

Tel: +420 733 135 636

E-mail: katerina.buluskova@dia.gov.cz

Údaje o pohovoru a písemné zkoušce

Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.

Poučení služebního orgánu

Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě:

V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).
Pokud žadatel/ka v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho/její žádost vyřazena.
Písemnost doručovaná žadateli/žadatelce ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel/ka potvrdí. Jestliže žadatel/ka její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.

Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:

Výběrová komise může provést s žadatelem/žadatelkou pohovor v náhradním termínu na jeho/její požádání, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.

Podmínky účasti ve výběrovém řízení

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel/ka, který/která splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle § 25 odst. 1 a 3 zákona o státní službě:
a) je státním občanem/státní občankou České republiky, občanem/občankou jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru

b) dosáhl/a věku 18 let,

c) je plně svéprávný/svéprávná,

d) je bezúhonný/bezúhonná,

e) dosáhl/a vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolské vzdělání získané studiem v magisterském studijním programu,

f) má potřebnou zdravotní způsobilost,

g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky.


Žadatel/ka je povinen/a splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a), b) a e) doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději před konáním pohovoru.

  • (1) způsobilost mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení „Důvěrné“ v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů
  • (2) délka předchozího výkonu činností podle § 5 nebo činností obdobných (žadatel v uplynulých 15 letech vykonával nejméně po dobu 1 roku činnosti podle § 5 nebo činnosti obdobné.


Žadatel/ka je povinen/a splnění požadavků uvedených v předchozích bodech doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestné prohlášení. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel/ka předloží nejpozději před konáním pohovoru (§ 26 odst. 1 zákona o státní službě.

  • (3) je-li narozen/a přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii tzv. lustračního osvědčení , tj. osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;
  • (4) je-li narozen/a přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky (ke stažení ZDE);
  • (5) splňuje předpoklad účasti ve výběrovém řízení na služební místo vedoucí oddělení podle § 58 odst. 2 zákona o státní službě; podle tohoto ustanovení se výběrového řízení může zúčastnit osoba, která v uplynulých 15 letech vykonávala nejméně po dobu 1 roku činnosti podle § 5 nebo činnosti obdobné. Splnění tohoto předpokladu žadatel doloží podle § 51 odst. 3 zákona o státní službě originálem nebo úředně ověřenou kopií listin, které prokazují dosaženou délku a povahu činností podle § 5 odst. 1 zákona o státní službě nebo činností obdobných.