Rada v Oddělení analytickém, Odbor kompetenčních center (ID 30103761)

Do Digitální a informační agentury právě hledáme nového kolegu/kolegyni na pozici rada v Oddělení analytickém, Odbor kompetenčních center. Jako Business Analytik budete mít klíčovou roli v oblastech aktivit odboru, jako jsou konzultační činnosti, supervize a konzultační služby, rozvoj digitálních dovedností či konzultace při tvorbě IS/digitálních služeb.

Více informací o pozici naleznete níže.

Přidejte se do našeho týmu a buďte jeho nedílnou součástí!


Základní informace

Praha 6. ledna 2025, č.j.: DIA-168-2/PERS-2025

Ředitel Digitální a informační agentury, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo rada v Digitální a informační agentuře, Oddělení analytické, Odbor kompetenčních center (se služebním působištěm Kodaňská 1441/46, 101 00 Praha 10.)


Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby:
28 Informační a komunikační technologie

Činnosti na služebním místě

  • Analýza stávajících “papírových” formulářů,
  • tvorba nových formulářů,
  • oblast formulářů Podpora při tvorbě AIS,
  • konzultace digitálních služeb a formulářů.
  • Jako Business Analytik budete mít klíčovou roli v následujících oblastech aktivit odboru:
    • Konzultační činnosti:
      • poskytování metodické a odborné konzultace ohlašovatelům a vykonavatelům agend,
      • spolupráce na efektivním akceptačním procesu pro nově vyvíjené a upgradované informační systémy.
    • Supervize a konzultační služby:
      • pomoc s implementací jednotlivých metodik na centrálních úřadech veřejné správy,
      • poskytování zpětné vazby z praxe k zlepšování a aktualizacím metodik,
      • identifikace středně a vysoce závažné chyby při akceptaci informačních systémů a přenos těchto zkušeností do metodického rámce.
    • Rozvoj digitálních dovedností:
      • podílení se na posilování rozvoje digitálních dovedností a důvěry v technologie ve veřejné správě,
      • nabízení konzultace v oblasti Registru práv a povinností a Katalogu služeb veřejné správy.
    • Konzultace při tvorbě IS/digitálních služeb:
      • poskytování konzultace v oblasti architektury, digitálních služeb a formulářů při tvorbě nových nebo upgradovaných informačních systémů.

Údaje o složkách platu

Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.

Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k Zákonu o státní službě do 14. platové třídy.

Platový tarif

  • Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 36 240 Kč do 52 930 Kč.
  • Služební je hrazeno z prostředků projektu ROPIM – Reforma pro optimalizaci, implementaci a metodické řízení digitalizovaných služeb vč. jejich kapacitního plánování a komunikaci informací klientům veřejné správy, reg. č.: CZ.31.5.0/0.0/0.0/23_106/0008503, který je podpořený z komponenty 1.7 Digitální transformace veřejné správy NPO..

Osobní příplatek

  • Rozpětí od 7 940 Kč do 13 233 odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.
  • Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.

Podmínky výkonu služby

  • Místo výkonu služby je Praha.
  • Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu určitou do 30. 6. 2026.
  • Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
  • Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je 1. února 2025.
  • Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra.

Podání žádosti

Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 13. ledna 2025, tj. v této lhůtě

  • doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Digitální a informační agentura, Na Vápence 915/14, 130 00 Praha 3,
  • podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese,
  • podané v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na adresu elektronické pošty služebního úřadu posta@dia.gov.cz, nebo
  • podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky ID datové schránky služebního úřadu: yukd8p7.

Formulář žádosti je k dispozici ke stažení.

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo vrchní rada v Digitální a informační agentuře, Oddělení analytické, Odbor kompetenčních center č.j. DIA- 168/PERS-2025.“

Z výběrového řízení bude vyřazena žádost, která bude doručena po stanovené lhůtě.

V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.

Další povinné přílohy

  • strukturovaný profesní životopis;
    • V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká.
    • Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.
  • motivační dopis.

Ostatní informace a kontakty

Digitální a informační agentura podporuje rovnost žen a mužů, a proto je vítán zájem žadatelek i žadatelů o účast ve výběrovém řízení.

Pokud máte dotazy nebo potřebujete více informací, neváhejte nás kontaktovat.

Informace k vykonávaným činnostem na služebním místě poskytne:

Ing. Michael Tereba

Tel.: +420 606 220 022

E-mail: michael.tereba@dia.gov.cz

Informace k výběrovému řízení poskytne:

Bc. Kateřina Bulušková

Tel: +420 733 135 636

E-mail: katerina.buluskova@dia.gov.cz

Údaje o pohovoru a písemné zkoušce

Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.

Poučení služebního orgánu

Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě:

V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).
Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Písemnost doručovaná žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel potvrdí. Jestliže žadatel její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.

Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:

V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín pouze se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.

Podmínky účasti ve výběrovém řízení

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který:

a) je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru [§ 25 odst. 1 písm. a) zákona o státní službě];
b) dosáhl věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona o státní službě];
c) je plně svéprávný [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona o státní službě];
d) je bezúhonný [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona o státní službě];
e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona o státní službě], tj. vysokoškolské vzdělání získané studiem v magisterském studijním programu.
f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona o státní službě].
g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky.


Žadatel je povinen splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a), b) a e) doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději před konáním pohovoru (§ 26 odst. 1 zákona o státní službě).