Často kladené otázky FAQ – technické řešení

Je zajištěna možnost strojového vkládání dat? Jak to je s napojením na datovou schránku?

Ano, samozřejmě. Záznamy ke zveřejnění je možné posílat v datově strukturované podobě jako XML přílohu datové zprávy pomocí aplikačního rozhraní ISDS. Vzhledem k přesné formulaci v zákoně není možné přijímat smlouvy jinak než z datové schránky, proto jiné varianty nebudou podporovány. Popis aplikačního rozhraní ISRS naleznete zde.

Je součástí řešení existence jednoznačného identifikátoru smlouvy (číslo, použitelné v dalších systémech)?

Ano, samozřejmě. Každý záznam má přidělený vlastní jednoznačný identifikátor, který je součástí potvrzení..

Je možné provázat smlouvy s údaji na profilu VZ nebo s údaji o poskytnuté dotaci?

Každý záznam v registru smluv má své jednoznačné URL, tudíž jiné webové stránky na něj mohou odkazovat. Nicméně zveřejnění smlouvy v Registru smluv formou odkazu na jiný web (např. profil VZ) by nebylo v souladu se zákonem o registru smluv, proto nebude podporováno.

Je možné propojovat dodatky a změny smluv? Jak je řešeno verzování dokumentů – co se bude dít, když chci aktualizovat nebo smazat soubor, bude vidět stará verze?

K existujícímu záznamu je možné vkládat další přílohy (dodatky) i modifikovat metadata záznamu. Registr smluv udržuje historii (verzování) záznamu.

Existuje možnost vkládat nepovinné informace (plnění, typ smlouvy, popis) a podle těchto vyhledávat?

Metadata obsahují volné textové pole „označení smlouvy“. Zákon neukládá zveřejňovat informace o rozsahu plnění smlouvy, tudíž takové informace v registru smluv nejsou.

Jak vypadá rozhraní pro získávání dat z registru? Jsou v něm všechny informace, včetně uživatelem nevložených systémových (čas vložení, čas poslední aktualizace, datová schránka vkládajícího subjektu, historické údaje atd.)?

Veřejně dostupné jsou stejné informace, jako v zákonem vyžadovaném potvrzení o zveřejnění záznamu. Takže vč. údajů o tom, kdo a kdy zveřejnil. Detailní popis rozhraní ISRS je uveden zde.

Zpět